tisdag 21 april 2009

Tänk om mitt liv var som alla andras

Ingen inspiration. Surfar runt på en massa bekantas bloggar. Alla har det så fint och snyggt. Ser ut som klippt och skuret ur en inredningstidning. Dessutom är alla så händiga. Det sys egna kläder, tapetseras, görs södernresor och ordnas genomtänkta bjudningar. Alla andra har verkligen ett intressant liv. Alla andra, ja!

Här snorar barnen. Hunden löser vinterpäls. Mjölken har gått ur datum. Dessutom är det så mycket saker överallt. För mycket saker och ingen förvaring. Nej nu får det vara nog.

Jag ska minsann paretooptimera mitt hem. Nu ska här rensas saker. Sedan ska jag inte köpa mera saker mera. Aldrig någonsin. Tänk vad jag kommer att spara.

(kanske jag bara köper nya gardiner till sovrummet... men sen inget mer)

5 kommentarer:

minna sa...

oj vad jag känner igen mig. Jag behöver göra ytterligare en stor rensning!

Per Penning sa...

Hehe! Skojigt! :D

Finansfilosofen sa...

slängde ut en kasse full med grejer i ren ilska. Nu fortsätter rensningen

Jakob sa...

Du har inte tänkt på att detta troligtvis beror på att de flesta utåt vill visa en så fin och bra sida som möjligt?

De har säkerligen snoriga barn och massa strul de med, men de väljer att skriva om de saker som är "bra".

Christoffer sa...

Håller med Jakob här, dessutom är en välstädad lägenhet ett tecken på ett ointressant liv...eller, jag vill åtminstone tro det :)