lördag 31 januari 2009

Hurudana människor vill du jobba med?

Satt för en tid sedan och funderade över ett drömprojekt. Fantiserade om vilka personer jag skulle vilja ha involverade i det allra helst, om jag fick välja vilket team som helst. En av dessa personer var en som jag bara kände till ryktesvägen, men som jag uppfattar som en innovativ person som vågar satsa stort på nya projekt och har ledarerfarenhet. Jag insåg att ifall jag någonsin vill samarbeta med honom är det bäst att jag ser till att han blir medveten om min existens. Lyckades fiska fram hans e-post och sände honom några rader. Innehållet i mailet var beröm och en liten introduktion av vem jag var. Han sände ett svar och vi utväxlade några mail de följande dagarna där vi ventilerade tankar kring branschen. Känner att det börjar vara dags att lägga in en till stöt nu. Sände iväg ett mail till, med frågor om entreprenörsskap.

Tänkte igenom vilka egenskaper de personer jag plockade in i min dreamteam har. De är alla öppna för nya idéer, drivna, självgående, initiativrika, modiga och inspirerande. Antagligen finns det flera andra som mig där ute med drömprojekt som också siktar in sig på samma personer. Då insåg jag att om jag kan bli en sådan person som andra suktar efter att få jobba med behöver jag kanske inte ha en krutuppfinning själv för att lyckas. Krutuppfinnaren kommer att kontakta mig istället.

Vilka egenskaper har din drömarbetspartner?

2 kommentarer:

Anonym sa...

De där har jag haft i bakhuvudet ända sen jag kom till Leeds också. De e svårt att ändra på banduppsättningen efter att man börjat öva. Så de gäller att veta vilka personer man vill jobba med förrän man tynger på knappen.

Finansfilosofen sa...

Absolut! Jag vill jobba med människor som kompletterar mig och gärna får vara bättre än mig. Ribban ska ligga så högt som möjligt.