tisdag 10 februari 2009

Hur mycket pengar sparar du per år?

Så var min första fråga här på sidan avklarad. Jag ställde er frågan hur mycket ni sparar per år. Antalet svar var hisnande 40 st, så resultatet är antagligen jämförbart med statistikcentralens resultat.

Frågan var Hur mycket pengar sparar du per år? Den största överraskningen var att hela 14 st (35%) svarade att de sparar över 50000kr per år. Att sådan människor varit inne och svängt på min blogg gör mig knäsvag, och att ni ödslat ett musklick på min undersökning får mig att rodna. Bra så långt. Applåder till de sparsammaste. Kanske jag borde upprepa frågan nästa år så att jag själv får klicka i det alternativet.

Sedan följde en grå massa av medelmåttiga sparare, mig själv inberäknad, som sitter och drömmer om att öka sitt sparande. Till sist kom slarvpottorna som inte sparar alls, 6 st (15%). Smisk ska det va'!

3 kommentarer:

nonhosonno sa...

Stor andel som sparar mycket! Jag är inte där än :)

Anonym sa...

Jag tror det kan vara mer rättvisande att se hur stor andel av sin inkomst man sparar. Att man sparar 50 000 kr / året om man tjänar en miljon är kanske inte så mycket tex.

Finansfilosofen sa...

Christoffer

Naturligtvis. Sparande i procent ger alltid en mer rättvis bild.